solymossuli
header

Lassan elkszl j honlapunk, mely jelenleg feltlts alatt ll... 

Cme: http://solymosisuli.hu/

 
Men
 
j fotk!
 
Programok...
 
Az iskola letbl...
 
A mvszeti iskola
 
A mvszeti iskola programjain kszlt fotk...
 
Tehetsggondozs
 
Iskolnkban mkd szakkrk
 
A magatarts s a szorgalom rtkelsnek szempontjai
 
Gyngyssolymos honlapja
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Elfelejtettem a jelszt
 
HATRTALANUL PROGRAM
 
Iskolai kzztteli lista
 
Tehetsgpont
 
Pedaggiai program

GYNGYSSOLYMOSI NAGY GYULA LTALNOS ISKOLA S ALAPFOK MVSZETI ISKOLA PEDAGGIAI PROGRAMJA

2013.


 

TARTALOM

Bevezet

Az iskola jogi sttusa

I. Nevelsi program

1. Alapelveink                                                                                                                                                

2. Kpzsi szakaszok, clok, feladatok, eszkzk, eljrsok                                                                     

3. Az iskola pedaggiai folyamata

3.1 Az iskolai let munkarendje s szervezeti felptse                                                                      

3.2 Mkdse                                                                                                                                           

4. A szemlyisgfejlesztssel kapcsolatos pedaggiai feladatok                                                               

5. A kzssgfejlesztssel kapcsolatos feladatok.                                                                                      

6. A szemlyisgfejleszts- s a kzssgfejleszts feladatainak megvalsulst szolgl tevkenysgi rendszer s szervezeti formk                                                                                                                                                           

6.1 Hagyomnyrz tevkenysgek                                                                                                      

6.2 Diknkormnyzat                                                                                                                          

6.3 Diktkeztets                                                                                                                                  

6.4 Tehetsggondoz s felzrkztat foglalkozsok                                                                         

6.5 Iskolai sportkr                                                                                                                               

6.6 Szakkrk                                                                                                                                        

6.7 Versenyek, vetlkedk, bemutatk                                                                                                                     

6.8 Osztlykirndulsok, tborok                                                                                                                             

6.9 Mzeumi, killtsi, knyvtri s mvszeti eladsokhoz kapcsold foglalkozsok                               

6.10 Szabadids foglalkozsok                                                                                                                                

6.11 Testvriskolai kapcsolat                                                                                                                                  

6.12 Iskolai knyvtr                                                                                                                                               

6.13 Az iskola ltestmnyeinek, eszkzeinek egyni vagy csoportos hasznlata                                               

6.14 Hit- s vallsoktats                                                                                                                                         

7. A kiemelt figyelmet ignyl tanulkkal kapcsolatos pedaggiai tevkenysg helyi rendje                                

7.1 Sajtos nevelsi igny tanulk                                                                                                                        

7.2 A beilleszkedsi, tanulsi, magatartsi nehzsgek enyhtst szolgl tevkenysgek                              

7.3A tehetsg, a kpessgek kibontakoztatst az albbi tevkenysgek segtik                                               

7.4 A htrnyos helyzet tanulk integrcijt segt tevkenysgek                                                                

8. Gyermek- s ifjsgvdelemmel kapcsolatos feladatok                                                                                         

9.A pedaggusok helyi intzmnyi feladatai                                                                                                               

10. Az osztlyfnki munka tartalma, az osztlyfnkk feladata                                                                          

10.1 Az osztlyfnk feladata                                                                                                                                 

10.2 Az osztlyfnki munka tervezse                                                                                                                 

10.3 Az osztlyfnkk ltal ksztett statisztikk, jelentsek az osztlyrl.                                                     

10.4 Az osztlyfnki rk tmi                                                                                                                           

11. Az iskola vezetsnek s kzssgnek kls kapcsolatai, egyttmkdse iskoln kvli intzmnyekkel  

12. A szl, tanul iskola egyttmkdsi formi, tovbbfejlesztsnek lehetsgei                                             

13. Iskolai egszsgnevelsi program                                                                                                                          

14. Az elssegly-nyjtsi alapismeretek elsajttsval kapcsolatos iskolai terv                                                  

15. Iskolai krnyezetnevelsi program                                                                                                                        

16. Erdei iskolk                                                                                                                                                            

17. A tanulmnyok alatti vizsgk szablyai                                                                                                                

18. Az iskolba jelentkez tanulk felvtelnek s tvtelnek elvei                                                                        

II. Helyi tanterv

1. Az iskola egyes vfolyamain tantott tantrgyak, ktelez s vlaszthat tanrai foglalkozsok, ezek raszmai

2 A tanknyvek s ms taneszkzk kivlasztsnak elvei                                                                                               

3. A tanulk tanulmnyi munkjnak, magatartsnak, szorgalmnak ellenrzse s rtkelse                         

4. A Nemzeti alaptantervben meghatrozott pedaggiai feladatok helyi megvalstsnak szablyai                

5.. A mindennapos testnevels, testmozgs megvalstsnak mdja                                                                       

6. Testnevels tantrgy, emelt szint                                                                                                                              

7. A tanulk fizikai llapotnak mrse                                                                                                                       

III. A pedaggiai program rvnyessgvel, mdostsval s nyilvnossgra hozatalval kapcsolatos egyb intzkedsek                                                                                                                       

A pedaggiai program elfogadsra s jvhagysra vonatkoz zradkok                        

IV. Mellkletek


 

ALAPT OKIRAT

 

„Gyngyssolymosi Nagy Gyula ltalnos Iskola s Alapfok Mvszeti Iskola” intzmnyi szakmai alapdokumentuma

 

A nemzeti kznevelsrl szl 2011. vi CXC. trvny 21. (3) bekezdse szerinti tartalommal, figyelemmel a nevelsi-oktatsi intzmnyek mkdsrl s a kznevelsi intzmnyek nvhasznlatrl szl 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 123. (1) bekezdsben lertakra, az albbi alapt okiratot adom ki:

A kznevelsi intzmny

  • Hivatalos neve: Gyngyssolymosi Nagy Gyula ltalnos Iskola s Alapfok Mvszeti Iskola
  • Rvid neve: Nagy Gyula ltalnos Iskola, AMI
  • Feladat-elltsi helye:
  • Szkhelye: 3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.
  • telephelye: 3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.
  • Alapt s fenntart neve s szkhelye:
  • Tpusa: sszetett iskola
  • OM azonost: 031539
  • Alapfeladata:
  • Kznevelsi alapfeladatok:

3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.

- ltalnos iskolai nevels-oktats

  • als tagozat

3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.

- ltalnos iskolai nevels-oktats

  • als tagozat
  • fels tagozat
  • alapfok mvszetoktats
  • kpz- s iparmvszeti g: festszet, grafika tanszakok
  • tbbi tanulval egytt nevelhet, oktathat sajtos nevelsi igny tanulk iskolai nevelse-oktatsa: testi fogyatkos, beszdfogyatkos vagy egyb pszichs fejldsi zavarral (slyos tanulsi, figyelem- vagy magatartsszablyozsi zavarral) kzd tanulk elltsa

 

  • nevelsi, oktatsi feladatot ellt feladat-elltsi helyenknt felvehet maximlis tanulltszm:

3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.: 270 f

3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.: 130 f

alapfok mvszetoktats: 100 f

  • Iskolatpusonknt az vfolyamok szma:

ltalnos iskolai nevels-oktats 1-8. vfolyam,

alapfok mvszetoktats: elkpz: 2 vfolyam, alapfok: 6 vfolyam

  • Iskolai knyvtr elltsnak mdja:

egyttmkdsi megllapodssal teleplsi illetkessg knyvtrral

  • Specilis jellemzk

emelt szint oktats tantrgy megnevezse: testnevels

szsoktats sportltestmnnyel megllapods alapjn

teniszoktats, soktats, kzilabda

  • A feladatelltst szolgl vagyon s a felette val rendelkezs joga:

szkhely cm: 3231 Gyngyssolymos, Jkai t 2.

helyrajzi szm: 723 hrsz.

hasznos alapterlet: 3171m2

telephely cm: 3231 Gyngyssolymos, Szabadsg t 133.

helyrajzi szm: 797 hrsz.

hasznos alapterlet: 462 m2

jogkr: vagyonkezeli jog KLIK

  • Vllalkozsi tevkenysget nem folytathat.

Gyngyssolymos, 2013. februr 19.              P.H

                                                                                       irnyt, alapt jogkr gyakorlja


 

Trvnyi hivatkozsok, jogszablyi httr:

  • A nemzeti kznevelsrl szl 2011. vi CXC. trvny pedaggiai programmal kapcsolatos rendelkezsei
  • A nevelsi-oktatsi intzmnyek mkdsrl s a kznevelsi intzmnyek nvhasznlatrl szl 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet pedaggiai programmal kapcsolatos rendelkezsei
  • A Nemzeti alaptanterv kiadsrl, bevezetsrl s alkalmazsrl szl 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelet pedaggiai programmal, helyi tantervvel kapcsolatos rendelkezsei
  • A kerettantervek kiadsnak s jvhagysnak rendjrl szl 51/2012 (XII. 21.) EMMI rendelet
  • A sajtos nevelsi igny tanulk iskolai oktatsnak irnyelvei kiadsrl szl 32/2012 (X. 8.) EMMI rendelet

 

I. NEVELSI PROGRAM

1. ALAPELVEINK

Alapvet feladatunknak tartjuk az iskolnkba jr valamennyi gyermek alapfok oktatsnak biztostst, tovbbtanulsra val felkszlst.

Nevel-oktat munknk sorn arra treksznk, hogy iskolnkban minden tantvnyunk jl rezze magt, az iskolt rezze sajtjnak, szvesen vegyen rszt a kzs munkban, tmogat, biztonsgos, szeretetteljes lgkrben ljen. Ezrt fontosnak tartjuk

  • tantvnyaink szemlyisgnek tiszteletben tartst
  • egyni adottsgaik figyelembe vtelt
  • a j pedaggus - dik kapcsolatot, melyet a klcsns tisztelet hat t, melyben a pedaggus s a gyermek egyenrang flknt vesz rszt a munkban
  • a j pedaggus - szl kapcsolatot, mely bizalomra s szintesgre pl
  • az iskola kvetelmnyeinek kiszmthatsgt, a kvetelmnyek teljesthetsgt.

Munknk kzppontjban a tanulk tudsnak, kpessgeinek, egsz szemlyisgnek fejlesztse ll. Nevelink szellemileg, erklcsileg s testileg egszsges nemzedket kvnnak nevelni a rnk bzott gyermekekbl. Ennek rdekben az emberre, a trsadalomra, a mvszetekre, a termszetre, a tudomnyokra, a technikra vonatkoz ismereteket kzlnk,

  • a tanulk fejldst mindenkor a maga fejldsi fokhoz mrten biztostjuk /tehetsggondozs, felzrkztats, egyni fejleszts/
  • az egyni bnsmd adta lehetsgeket maximlisan kihasznljuk
  • munknk sorn lehetsget teremtnk a tanulk szmra a sajt tapasztalatok megszerzsre, megrtsre, ltalnostsra egynre szabott, hatrozott kvetelmnyeket tmasztunk
  • lehetsget nyjtunk a tanulsi nllsg, kezdemnyezkszsg, kreativits kibontakoztatsra

Ahhoz, hogy a gyerek nmagval harmniban ljen, szellemileg, testileg, lelkileg egszsgesnek kell lennie. Ennek rdekben

  • alapkszsgeket fejlesztnk, hasznosthat alapmveltsget nyjtunk, olyan ismereteket kzlnk, melyek segtik az eligazodst a szkebb s tgabb krnyezetben
  • fizikai fejldsk rdekben maximlisan kihasznljuk az iskolnk s lakhelynk knlta j lehetsgeket
  • olyan szemlletmdot alaktunk ki, mely szerint a testi egszsg az let egyik legfontosabb rtke, az egszsg megrzse rdekben folyamatosan munklkodni kell
  • olyan erklcsi normk kialaktsra treksznk, hogy tantvnyaink szemben becslete legyen a szorgalomnak, a munknak, a tudsnak
  • nevelmunknk eredmnyekppen tantvnyaink klnbsget tudjanak tenni a j s a rossz kztt
  • treksznk az emberek kztti rintkezs, a kommunikci helyes norminak kialaktsra
  • megismertetjk s gyakoroltatjuk a kzssgben lshez szksges magatartsformkat
  • szeretnnk elrni, hogy becsljk a termszet s a krnyezet rtkeit
  • megismertetjk tantvnyainkat nemzeti kultrnkkal, trtnelmnk esemnyeivel, a magyarsg kiemelked szemlyisgeivel, hagyomnyainkkal, ezltal a haza s a szlfld irnti szeretet kialaktsra treksznk.
  • Eszttikai rzkt, zlst fejlesztjk, formljuk.
  • Treksznk a gyermekek mvszi kifejezkpessgeinek kibontakoztatsra.
  • Szeretnnk tanulinkat megismertetni klnbz kultrk mvszi rtkeivel, hagyomnyaival.

Tanulinkat a termszet szeretetre, a krnyezet rtkeinek megvsra neveljk.

A gyermek rdekben rendszeres kapcsolatot tartunk a szlkkel, iskolnk tevkenysgrl, a gyermek fejldsrl folyamatos tjkoztatst adunk.

Tanulinkat iskoln kvli hatsok is rik, ezrt tmaszkodunk mindazon tapasztalatokra, informcikra, ismeretekre, amelyeket a tanulk iskoln kvl, mindennapi letkben szereznek be.

Az iskola minl jobb mkdse rdekben sokoldal partnerkapcsolatokra treksznk. Igyeksznk lehetsget teremteni arra, hogy iskolnk ltrl, tevkenysgrl, eredmnyeirl minl tbbet megismerhessenek a szlk, valamint kzsgnk polgrai s ms intzmnyek tagjai. Nevelink fontos feladatnak tartjk, hogy iskolnk tovbbra is kpviseltesse magt klnfle kzsgi s vrosi rendezvnyeken.

Eszmnyeinkben olyan tanul kpe l, aki a kzs csaldi s i

 
Iskolnk vrja a csaldias lgkrt, szp krnyezetet szeret gyermekeket!
 
Alaptvnyunk adszma
 
Aktulis
 
J MENETREND 2014/15
 
Osztlyok
 
Osztlynvsorok
 
Osztlykpek
 
Napkzis csoportok
 
Iskolnk dolgozi
 
Pontos id
 
Naptr
2025. prilis
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Szmll
Induls: 2007-11-02
 
Dikmhely
 
footer
inssimple_content
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG